Handlekurv:0 items
Ingen varer
20W-50 Høykvalitets syntetisk motorsykkelolje
  • 20W-50 Høykvalitets syntetisk motorsykkelolje

API SG, SL/CF, CG-4; JASO MA/MA2; ISO-L-EMA2; API GL-1

Velutviklet olje med flere anvendelsesområder for både amerikanske og andre motorsykkelmerker. Presterer også svært godt for luftkjølte motorer da den har høy varmekapasitet. Oljen kan brukes til motor, girkasse og primær kjedekasse. Dette produktet er ikke anbefalt når en API GL-4 eller GL-5-girolje er nødvendig.

 
 
 

 



Harley-Davidson/AMSOIL Oil Chart

Link: Erik Buell omtaler AMSOIL Motorsykkel oljer

AMSOILs 20W-50 er en førsteklasses olje utviklet med de som kun ønsker den beste smøringen til motorsykkelen sin i tankene. Oljen er et resultat av grundig testing og er laget for å prestere på alle punkter- under høy temperatur som i luftkjølte motorer som Harley-Davidson V-Twin, som våtclutchsmøring, og høyt belastede områder som gir og kjede i tillegg til å gi svært god rustbeskyttelse.

AMSOIL, den ledende aktøren innenfor syntetiske oljer, lagde verdens første API-godkjente syntetiske motorolje i 1972. Du kan stole på at AMSOIL med sine mange år med erfaring har utviklet den beste beskyttelsen for din motorsykkel.

Høy varmekapasitet

For å demonstrere oljens prestasjonsevne under høye temperaturer ble en 2012-modell Harley-Davidson FXDV Dyna Street Bob-motorsykkel fylt med AMSOILS 20W-50. Etter å ha skrudd av den elektroniske temperaturkontrollen for å gjøre oljens oppgave adskillig tøffere, ble motoren kjørt på tomgang i lange økter, men avbrutt av korte rykk med mye gass. Til tross for lite luftsirkulasjon og sylindertemperaturer høyere enn 260 ºC opprettholdt oljen optimal viskositet og en fremragende beskyttelse(se graf).

Redusering av slitasje og avleiringer

AMSOILs syntetiske olje 20W-50 er tilsatt additiver som motvirker slitasje uavhengig av motorsykkelens arbeidssituasjon. Den tåler varme godt og er tilsatt rikelig med oksidasjonshemmende virkestoffer. Oljen er svært motstandsdyktig mot nedbrytning og er utviklet for å forhindre sotavleiringer slik at motoren holder seg ren over tid.

Leverer ypperlig beskyttelse ved høy gir- og kjedebelastning

Med denne oljen er det ikke nødvendig å bruke forskjellige oljer til girkasse og primær kjedekasse. 20W-50 opprettholder sine egenskaper under press, den blir ikke tynnere av mekanisk påkjenning. Denne oljen fungerer som en girolje, men uten de negative effektene fra tilsetningsstoffene de ofte påfører motorsykkelen under høy belastning. I FZGs girtest oppnådde AMSOILs 20W-50 full pott hvor grad av slitasje før og etter testen var vurdert som tilnærmet null.

Overlegen rustbeskyttelse

Motorsykler er sårbare for å ruste ved lagring, høy luftfuktighet og selv korte kjøreturer. Rust kan for eksempel forårsake at kulelager svikter, et ustabilt kompresjonstrykk, økt generell slitasje og kontaminering av veivhuset ved forbiblåsing («blow-by»). God beskyttelse mot rust er ikke en egenskap som hører til alle motoroljer, den må nøye utformes. I motsetning til mange motorsykkeloljer er AMSOILs syntetiske olje tilsatt med nøye valgte stoffer som aktivt motvirker korrosjon. Oljen har bestått rusttesten ASTM D1748, som også demonstrerer dens effektive rustbeskyttelse.

Utmerket våtclutch-prestasjon

Oljen er ikke tilsatt friksjonsendrende stoffer og bidrar til en bedre regulert temperatur slik at clutchen virker som den skal. Med rett olje vil du mye lenger ha en clutch som ikke mister taket og som er motstandsdyktig mot glasering. Rett mengde detergenter (TBN) nøytraliserer de syrlige forbrenningsrestene som ellers kan bryte ned clutchmaterialene.

Anvendelsesområde

Oljen er anbefalt for luft- og vannavkjølte firetaktsmotorer. Den møter kravene til SAE 90, API GL-1 for girolje og er anbefalt for girkasser og primær kjedekasse. AMSOIL 20W-50 kan uttrykkelig anbefales for Harley-Davidson®, Buell®, KTM®, Ducati®, Aprilia®, Triumph®, og andre motorsykler hvor 15W-50 eller 20W-50-motoroljer eller SAE 90, GL-1-girolje kan brukes. Oljen er ikke anbefalt dersom du trenger en API GL-4 eller GL-5-girolje.

Kompatibilitet med andre oljer

AMSOILs 20W-50 syntetiske motorsykkelolje kan blandes med andre konvensjonelle eller syntetiske oljer, men å gjøre dette kan redusere oljens levetid så vel som oljens høye prestasjonsevne. Det anbefales ikke å tilsette additiver til AMSOILS syntetiske oljer.

Service

Man kan kjøre på samme olje opp til det dobbelte av tiden eller avstanden som er gått frem til første service (slik bestemt av produsent) eller opptil ett år avhengig av hvilken som kommer først. Dette gjelder for motorer, girkasse og primær kjedekasse. For Big Twin Harley-Davidson- girkasser bør instruksene for syntetisk olje anvendes- opptil 32 000 km (20 000 miles) eller 1 år avhengig av hvilken som inntreffer først. Dersom du bruker et annet motorfilter enn AMSOIL Ea® bør du skifte filter innenfor normal holdbarhet.
Dersom du kjører på grus anbefales det at du skifter olje i tråd med motorsykkelprodusentens anbefalinger. For racing og modifiserte motorer gjelder ikke de ovenfor angitte anbefalinger.

Sikkerhet

Produktet er ikke forventet at vil kunne være
helsenedsettende dersom det brukes slik anvist, følg våre anbefalinger i vårt
datablad for sikkerhet: http://www.amsoil.com/msds/index.aspx. Du finner alltid databladet tilgjengelig på
finner alltid databladet tilgjengelig på www.amsoil.com og kan ellers henvende deg til oss. Produktet bør holdes utenfor barns rekkevidde. Unngå unødvendig forurensning og levér gammel olje til rett sted for gjenvinning.
ellers henvende deg til oss. Produktet bør holdes utenfor barns rekkevidde.
Unngå unødvendig forurensning og levér gammel olje til rett sted for
gjenvinning.
For garanti-informasjon kan du trykke her: www.amsoil.com/warranty.aspx.

 

 

Teknisk informasjon

SAE 20W-50 Syntetisk motorsykkelolje (MCV)

Kinematisk viskositet @ 100°C, cSt (ASTM D445)

20.1

Kinematisk viskositet @ 40°C, cSt (ASTM D445)

150.3

Viskositetsindeks (ASTM D2270)

155

Frysepunkt °C (°F) (ASTM D97)

-40 (-40)

Brennpunkt °C (°F) (ASTM D92)

240 (464)

Høy temperatur/Dynamisk viskositet (ASTM D5481 @ 150°C , 1.0 x 106 s-1), cP

6.0

Fire-kuler slitasjetest (ASTM D4172 @ 40 kgf, 150°C, 1800 rpm, 1 hour), Scar, mm

0.4

FZG (ASTM D5182), Load Stage Pass (Wear in mm)

13 (0 mm)

Noack fordampingsevne, % vekttap (g/100g) (ASTM D5800)

5.4

Skumdannelse (ASTM D892, Sequence I, II & III)

0/0/0

Viskositetsendring Kurt Orbahn (ASTM D6278), % viskositetsendring 120 omganger

0.25

Rusttest - Fuktighetskabinett (ASTM D1748)

No Rust, Pass

Detergenter/dispergenter TBN (Total Base Number)

11.1

    

20W-50 Høykvalitets syntetisk motorsykkelolje

MCV

API SG, SL/CF, CG-4; JASO MA/MA2; ISO-L-EMA2; API GL-1 Velutviklet olje med flere anvendelsesområder for både amerikanske og andre motorsykkelmerker. Presterer også svært godt for luftkjølte motorer da den har høy varmekapasitet. Oljen kan brukes til ...
  • Produsent: Amsoil

Fra: KR.229.00

Nåværende omtaler: 0